پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119260
بيشترين ميزان طلاق براي کدام شهر است؟
تاریخ انتشار : 1393/07/26 13:24:55
نمایش : 1668
مديرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعيت سازمان ثبت احوال کشور با اعلام جديدترين آمار جمعيتي کشور، گفت: خوشبختانه در نرخ مواليد كشور آمار رو به افزايش است اما احساس مي كنيم كه اين موقتي باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اکبر محزون گفت: تا پايان ۶ماهه نخست سال جاري، جمعيت ايران به ۷۸ ميليون و ۶۸ هزار و ۷۴۷ نفر رسيده است.

وي افزود: در ۶ ماهه اول امسال نيز ۲۰۴ هزار و ۷۰ مرگ در كشور گزارش شده كه ۳۶.۸درصد مربوط به بيماري هاي قلبي و عروقي، ۱۰.۵ درصد سرطان و تومور ها، ۸.۲درصد حوادث غير عمدي و ۶.۸ درصد به دليل بيماري هاي تنفسي بوده است كه گروه آخر با توجه به شرايط ناسالم هوا در شهر هاي پرجمعيت جان خود را از دست داده اند.

ثبت بيش از ۷۵ هزار طلاق در ۶ماهه نخست سال جاري

علي اکبر محزون با اشاره به آمار ازدواج در ۶ماهه نخست جاري گفت: ميانگين سن ازدواج در آقايان ۲۸ سال و درخانم ها به ۲۳.۳ رسيده است كه اين آمار در خراسان رضوي، ۲۷.۲ براي مردان و ۲۲.۲۷ب راي زنان است.

مديرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعيت سازمان ثبت احوال کشور با ابراز تاسف از تعداد بالاي طلاق در كشور اظهار کرد: در ۶ماه ابتدايي سال ۹۳تعداد ۷۵ هزار و ۶۲۳ طلاق در كشور داشتيم كه از اين تعداد فقط ۶ هزار و ۲۷۰ عدد آن مربوط به روستاها بوده و باقي مانده آن مربوط به شهرها است.

محزون ادامه داد: طلاق ۷/۶ درصد افزايش داشته است که بطور متوسط در هر شبانه روز ۱۲ هزار و ۶۱۲ طلاق و در هرساعت ۱۷ طلاق در كشور به ثبت رسيده است.

وي در ادامه با اشاره به تركيب سني گروه طلاق گفت: آقايان در گروه هاي سني ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۹ هزار ۳۶۹ مورد و در همين گروه سني براي بانوان ۱۷ هزار ۷۶۹ طلاق گزارش شده است.

خراسان رضوي بيشترين ميزان طلاق در کشور

به گفته محزون، بيشترين تركيب سني طلاق از بين آقايان ۲۵ تا ۲۹ ساله با خانم هاي ۲۰ تا ۲۴ ساله اتفاق افتاده است.

مديرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعيت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در ۶ماه گذشته بيشترين نرخ طلاق در استان خراسان رضوي بوده است كه نرخ كشوري آن ۱.۹ در هزار است يعني به ازاي هر هزار نفر جمعيت حدودا دو طلاق وجود دارد اما در خراسان نسبت ازدواج به طلاق ۳.۸ است.

محزون گفت: در برابر هر ۴.۷ ازدواج يك طلاق وجود دارد در حالي كه در سالهاي قبل اين رقم در ازاي هر ۱۱ ازدواج يك طلاق بوده است.

وي استان سيستان و بلوچستان را يكي از استان هايي خواند كه كمترين نرخ طلاق را دركشور دارا است و ادامه داد: در اين استان وضعيت نسبت به آمار كشور بسيار بهتر است و در هر ۱۶ ازدواج فقط يكي به طلاق مي انجامد.

مديرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعيت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اينكه روند مثبتي در نرخ مواليد وجود دارد افزود: خوشبختانه در نرخ مواليد كشور آمار رو به افزايش است اما احساس مي كنيم كه اين موقتي بوده زيرا اين رشد از طريق خانواده هايي است كه قبلا فرزند داشته اند و بازهم مجددا اقدام به بچه دار شدن كرده اند كه آمار اين نوع در كشور كم است.

  محزون در پايان اظهار كرد: ساسيت هاي تشويقي براي افزايش جمعيت لازم است اما كافي نيست زيرا ما تجربه آن را در كشور هاي مختلف ديده ايم و در سوئد و آلمان پس از افزايش جمعيت كه به دليل سياست هاي تشويقي انجام گرفت، بعد ازمدتي دوباره به حالت اول خود بازگشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html